Barion Pixel
MEGRENDELÉS LEADÁSA CSAK ONLINE LEHETSÉGES +36 70 369 6044 megrendeles@higienia-online.hu

Még a takarításról is naplót vezetni..? Miért ne? Ha igazán hatékonyak szeretnénk lenni a takarításban, érdemes kipróbálni otthon vagy kisebb irodai területeken is. Nem véletlenül alkalmazzák a profi takarítók sem! Így nem megy el feleslegesen az idő és a munka minősége is jobb lehet. Ha Ön az otthonában szeretne folyamatos rendet és tisztaságot vagy az irodájában tevékenykedő takarító munkáját szeretné tervezéssel hatékonyabbá tenni, akkor érdemes lehet megfontolni ezeknek a módszereknek a bevezetését. De takarító vállalkozóként is érdemes lehet elmélyednie a témában, hogy megrendelői elégedettebbek legyenek és profibb szolgáltatást nyújtson számukra a jövőben! 

Gondoljunk csak bele… Ha egy hónapra előre felosztjuk a napokat és a helyiségeket, az elvégzendő feladatokat, sokkal hatékonyabbak lehetünk, mint úgy, ha egyszerre kéne az egész lakást, irodát tisztává varázsolni. A 30 napos takarítási naplóba olyan apró feladatokat írhatunk be, amelyek egy fárasztó nap után is elvégezhetők. Ráadásul ezzel a módszerrel szinte mindig rend lesz a lakásban. Nem hagyjuk elhatalmasodni a káoszt. Egyébként a takarítási naplót úgy is vezethetjük, hogy adott hétre, adott helyiséget írunk be. Első héten a fürdőt, WC-t takarítjuk ki, utána jön a konyha majd az előszoba és a nappali, végül a dolgozó sarok és hálók.

Csempe takarítás gumikesztyűben

Napi takarítási feladatok felosztása

Ami pedig az elvégzendő feladatokat illeti. Egy-egy napon nem kell többet tenni otthon, mint mondjuk rendet rakni a fürdőszoba szekrényben vagy mondjuk letörölgetni a csempét, esetleg leportalanítani a polcokat vagy áttörölni a padlót. Ezek mind-mind olyan feladatok, amik önmagukban nem emésztenek fel sok időt. Viszont ha már összeadódnak, akár egész napokat is elvehetnek. És pont ez utóbbi miatt áll fenn annak a veszélye is, hogy kapkodunk, sietünk, nem vagyunk kellően alaposak. Ha takarítási naplót vezetünk és a leírtaknak megfelelően járunk el, nem fenyeget minket az a veszély, hogy elúszunk a feladatokkal. És így még talán több szabadidős programra is jut idő. Persze a hatékony takarítás feltétele az is, hogy adott időben rendelkezésre álljon a szükséges tisztítószer és eszköz is. Vagyis a naplóban célszerű azt is vezetni, hogy mikor milyen tisztítószer beszerzése szükséges. Természetesen ehhez, nem feltétlenül szükséges a boltokat járni, online, akár pár kattintással megrendelhetjük a szükséges tisztítószereket.

A takarítási napló és a zóna takarítási terv együtt nagyon hatékony

De visszatérve kicsit a hatékonyságra: a takarítási naplóhoz akár egy zóna takarítási terv is kapcsolható. Ez részben azt jelenti, amit már fent is vázoltunk. Azaz teendőről teendőre, helyiségről helyiségre haladunk a területen. Ez a módszer inkább használható egy irodában vagy kereskedelmi egységben, mert a napi takarítási feladatokat tudjuk társítani az egyes zónákához vagyis helyiségekhez. A zónázás ugyanúgy egy havi takarítási rend. Az elv szerint a lakást, irodát öt területre ajánlott osztani. Az adott területekhez pedig teendő listát kell párosítani. Természetesen logikai sorrendben. Az elv lényege, hogy így nem lesznek plusz körök a takarítandó területen. Ha szisztematikusan sorban haladunk a takarítással, sokkal eredményesebbek lehetünk. Arról nem is beszélve, hogy elvileg szabadidőből is több marad. Illetve nincs az a nyomás, hogy úszik az egész terület. Hiszen a folyamatos takarítás révén, mondhatni állandó a rend.

Persze ehhez következetesnek kell lenni. Nem célszerű túl sok napot kihagyni, hiszen akkor ugyanott tartunk, ahol napló nélkül. Ha viszont a terv szerint haladunk napról napra, akkor az ellenőrzés is sokkal könnyebb mondjuk egy irodában. Akár takarítóként tartjuk a tervet, akár megrendelőként ellenőrizzük a feladat végrehajtását a teljesítés és az elvárás közös nevezőre kerül, így elkerülhetők lesznek az esetleges félreértésekből származó későbbi viták is. A terv segít megtervezni a tisztítószer beszerzését is. Ha végig tekintjük a feladatlistát, akkor látni fogjuk, hogy milyen különböző célú szert kell még megrendelnünk, például vízkőoldót vagy zsíroldót.

Korlátok takarítása irodaházban

Napok és zónák avagy lépésenként sokkal könnyebb!

Szóval, ha igazán hatékonyak szeretnénk lenni a takarításban, próbáljunk meg egy olyan takarítási naplót vezetni, amiben adott napokra vonatkozóan szerepelnek a teendők. Illetve a zónák, amiken végig haladva könnyedén tisztán tartható a lakás. Napi takarítási napló minta több verzióban letölthető az Internetről vagy nyomtatványként is megvásárolható, ami kiindulásképpen használható, de érdemes lehet a területnek megfelelő, saját verziót készíteni. Ilyen táblázat letölthető takarítási napló például itt található, ami akár kereskedelmi egységekben vagy vendéglátóipari területeken is alkalmazható, mert az ellenőrzés igazolására is teret ad.

Amennyiben megpróbálná a módszert, és a takarítószert beszerzéssel sem bajlódnia, kattintson ide és rendelje meg a havi takarításhoz szükséges KIEHL általános, konyhai és fürdőszobai tisztítószereket.

Igény esetén szívesen segítünk a területének megfelelő havi tisztítószer csomagjának összeállításában is: Kapcsolat

Olvassa el kapcsolódó takarítás témájú cikkeinket is: